Tuesday, March 2, 2010

A simple Yes or No

Was MV Augusta under bankruptcy protection the moment Proton decided to inject RM 560 million to buy its shares and fund its debt? 

Yes or No.

3 comments:

kgpadangbalang said...

YES!

Baru aku paham posting ni, rupanya TDM ada buat posting pasal lawatan dia ke booth Proton di Geneva Auto Show.

Tapi dia punya spin dan putarbelit, fuyooh!

Satu benda dia putar belit dia kata ada orang nak bankruptkan Proton supaya boleh dipecah-belahkan dan dijual macam MV Agusta. Perrgh! Ingat kita bodoh ke apa, dia yang pergi beli MV Agusta yang dah bankrupt sampai Proton pun hampir terikut sama!

Harley Davidson pun boleh rugi bila dia beli MV Agusta.....

Aku sokong Proton, dari Satria sampai Persona aku dah beli dan pakai, mana mampu nak beli Cayenne.....

Tapi TDM cakap macam seolah-olah bila Nadzmi datang balik, baru Proton ok. Habis tu apa guna CEO Dato' Syed Zainal?

Padahal CEO lah yang sebenarnya betulkan balik Proton, refocus Proton kepada core business (buat kereta untuk orang maaysia dan bukan untuk racer!) dengan produk seperti Persona dan Exora (tengok presentation DSZ mas launch Exora, ada gaya Obama + Steve Jobs sikit...)

Bukan macam ex-CEO dulu, mamat pikir nak racing je sampai terbeli company dah bankrupt konon nak buat kereta kecil guna enjin moto racing....

TDM langsung tak bagi due respect kepada hero sebenar Proton iaitu DSZ!

Anonymous said...

Bukan di India diaorang kuarkan kereta kecik guna enjin moto ke yg take the world by storm?

kgpadangbalang said...

Di India, enjin 'moto' yang dikatakan tu enjin asal dari superbike racing ke?

Ke enjin tu dikategorikan enjin motosikal dari segi bilangan silinder kurang dari 4 silinder macam kereta standard?

Kancil dan Viva guna enjin 3 silinder 660 cc, tu enjin moto ke? Berapa juta Kancil/Viva/Daihatsu Mira dijual?

Kenapa Proton nak masuk market yang dah ada company lain conquer dan ada status kereta nasional juga (ya, aku tahu Perodua tu majority owner dia Toyota Jepun tapi kenapa status kereta nasional tak tarik balik pun)

Orang Itali Claudio Castiglioni tu nak benarkan ke nama MV Agusta yang menang beratus GP dan berpuluh world championship digunakan untuk kereta kecik untuk marhaen biasa ala Tata Nano tu ke?